Monday, March 19, 2007

Wild Kids är helt OK

Vi kollade på Wild Kids igår, för Petra gillar det programmet. Jag med, insåg jag snabbt. Mycket underhållande må jag säga. Och det är mycket möjligt att jag redan nu upplevt årets tv-ögonblick. De två lagen tävlade i en pristävling, och den ena laget vann då 1000 spänn. Gustav och Julia röstades fram att få åka in till "storstan" (Norrköping) och shoppa loss. Så här i efterhand inser man att laget valde de två absolut sämsta möjliga. Julia snackade vitt och brett om att "vi handlar för lagets bästa", "laget först" o.s.v. MEN - direkt snorungarna satte sig i bilen ändrades tongångarna. "Vi kommer nog att köpa något åt oss själva också, det tycker jag att vi är värda, det måste de förstå...". Första stoppet blir sedan vid en godisaffär, och båda ungarna fyller ungefär en varsin sopsäck med godis och raljerar om att de andra minsann inte ska få smaka av det där godiset. När de ska betala - och här blir jag lite osäker, men både Petra och mamma hörde samma sak - blir det över 400 kronor. FÖR GODIS.

Okej. Ungarna drar vidare till Vaxkupan och blir tokiga bland alla pins. Gustav och Julia tar ungefär en miljon var och sedan en vardera åt de andra fyra i laget. Så idioterna slösar ledigt över 100 spänn på pins. Sedan går de till någon spelhall och spelar biljard och annan skit, sticker vidare och frossar lite i hamburgare. Det sista de gör är att köpa ett uppblåsbart baddjur och sedan åker de hem.

Så det de tar med sig hem till sina lagkamrater är alltså en varsin pin, en jävla badleksak och en chipspåse (som jag inte vet varifrån de fick). Sedan kanske de fick smaka på godiset också, vem vet. När en av de andra killarna klagade och uttryckte sin besvikelse sade Gustav att "vet du? Du skulle gjort likadant om du var i vår situation!" på den fulaste skånska jag hört i hela mitt liv (och jag gillar egentligen skånska).

Denna shoppingrunda är alltså roligast i tv hittills i år.

Dock blev Wild Kids ÄNNU roligare när det blev dags för nästa tävling: en variant av viskleken. I shoppinglaget var Julia första person, så hon fick läsa meningen som löd ungefär "Kattdjur är nattdjur med svans som balans och tass som är vass". Vad hon, efter att ha gått på lina mellan ett par träd, har att förmedla till nästa person är något i stil med "Kattdjur är nattdjur med... en vass tass... eller, vänta, kattdjur är nattdjur och en tass som är vass...?! Eller... Nej, kattdjur är nattdjur med vass tass... ok, KÖR!".* Hon betedde sig ungefär som om den andra personen skulle rätta henne och säga att "ja, så är det!". Jävla loserunge. En riktig drama queen. "Näe, jag vill ha godis, det är klart de måste förstå att vi köper något till oss själva för särskilt jag är ju värd det, eftersom jag rular hela Kolmården blablabla". Hur som helst så vann hennes lag även denna tävling och då jublade hennes lagkamrater att hon skulle ta emot den där jävla käppen som symboliserar vinst. "JULIA! JULIA!" Fy fan, jobbigare unge får man leta efter.

Om jag kommer ihåg ska jag ändå se på Wild Kids i fortsättningen för programmet har faktiskt allt - pinsamheter, förargelseväckande beteende, söta ungar, dryga ungar, en programledare som inte är Johnnie och Mattias. Och så vidare. Synd att jag missat så många avsnitt redan.

* Värsta sopan fanns dock i motståndarlaget. Han fick meningen perfekt levererad av lagets startman, men för sedan meningen vidare ungefär så här "Kattdjur är kattdjur. Kattdjur. Tass". OK?!

6 Comments:

Blogger anni said...

haha, jag älskar wild kids! förra avsnittet kom ernst kirchsteiger och "mysade" till ett av lägren. bäst var ändå avsnittet där en pappa valde en ny bil som pris istället för en träff med sin dotter. sen fick man veta att det var på skoj, men ändå, flickan var skärrad!

2:30 PM  
Blogger minasdecobre said...

Haha, Petra berättade om bilavsnittet, och den skärrade tjejen var Julia - drama queen som sagt. Synd att jag missade det alltså!

7:11 PM  
Blogger kittish said...

hahahah! jag måste börja kolla!

10:28 PM  
Blogger minasdecobre said...

Ja, gör det! Wild Kids rekommenderas varmt. :D

10:45 PM  
Blogger kittish said...

HAHAHAHAH jag såg reprisen åååh ... jag bröt nästan nacken av skratt. de andra ungarna som stannade kvar i lägret var ju såå coola...bah "jag är jävligt besviken"...älskar vuxensnacket!

"så hade du också gjort om du..befann..eh.befunn..befunnit dig i samma sits..situation som oss!" :D :D

godis för 450 spänn HUH-WHAT..och Swingers-knappen hahah..."vi vet inte vad det betyder"...jag går under...hahaha

10:32 AM  
Blogger minasdecobre said...

LOL! Ja, helt hysteriskt bra avsnitt var det! Önskar jag hade det inspelat. Får ladda inför ikväll istället.

5:42 PM  

Post a Comment

<< Home